fbpx

Najczęściej zadawane pytania do fotografa ślubnego – informacje o fotografii ślubnej

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi  na najczęstsze pytania i informacje o fotografii ślubnej, pracy fotografa i szczegółach usługi.

Z jakim wyprzedzeniem należy zamawiać usługi?

Obowiązuje zasada “kto pierwszy, ten lepszy”. Termin rezerwować można z dowolnym wyprzedzeniem, jeśli tylko jest on wolny. Terminy rezerwowane są najczęściej z półrocznym i rocznym wyprzedzeniem na szczyt sezonu ślubnego, a czasami nawet jeszcze wcześniej. Warto zatem zapytać o wolny termin i zarezerwować fotografa ślubnego możliwie szybko, jak tylko ustalicie datę ślubu. Finalna rezerwacja terminu następuje po podpisaniu umowy i wpłacie zadatku.

O której godzinie zaczyna pracę fotograf i do której godziny pracuje na weselu?

Zazwyczaj praca fotografa zaczyna się od przygotowań Państwa Młodych i trwa do końca oczepin, czyli do około godz. 1:00. Oczywiście czas pracy możemy wydłużyć lub skrócić.

Czy możliwe jest niezobowiązujące spotkanie, aby poznać Waszą ofertę i jej szczegóły?

Tak, jak najbardziej. Takie spotkanie jest możliwe, a w miarę możliwości nawet wskazane. Podczas spotkania na żywo możemy się poznać, porozmawiać o ofercie fotografii ślubnej i jej szczegółach. Spotkanie jest darmowe i niezobowiązujące.

Czy możemy przed ślubem zrobić sesję narzeczeńską lub zamówić sesję z wieczoru panieńskiego/kawalerskiego?

Oczywiście. Jako fotograf ślubny wykonujemy również sesje narzeczeńskie oraz sesje na wieczorze panieńskim lub kawalerskim. Jest to bardzo fajna pamiątka, a poza tym pozwala „oswoić się z obiektywem”, jak również… przyzwyczaić się do obecności fotografa.

Czy umowę możemy podpisać drogą elektroniczną?

Tak. Często nasze pary na stałe mieszkają za granicą lub mieszkają w innym regionie Polski i nie mają możliwości przybyć na spotkanie w najbliższym czasie. Niekiedy również czas odgrywa kluczową rolę przy rezerwacji terminu i wtedy możliwe jest podpisanie umowy drogą elektroniczną. Spotkać się i porozmawiać możemy oczywiście również po podpisaniu umowy, w ustalonym wspólnie terminie.

Jak sprawdzić, czy interesujący nas termin jest dostępny?

W zakładce „kontakt” znajdziecie wszystkie możliwe sposoby kontaktu, tj. telefonicznie, e-mail, formularz kontaktowy, przez Facebooka i Messengera. Odpowiedź otrzymacie bardzo szybko, najczęściej od kilku minut do kilku godzin. Staramy się na wszystkie e-maile i zapytania odpowiadać do 24 godz.

Czy możemy zrobić sobie zdjęcia pozowane z rodziną i znajomymi?

Oczywiście że tak, jeśli tylko Para Młoda takie zdjęcia sobie życzy! To doskonała pamiątka bez dodatkowej opłaty. Jest to też dobra okazja by upamiętnić każdego z gości (nie wszyscy bawią się podczas wesela lub po prostu unikają aparatu). Zdjęcia pozowane z gośćmi – rodziną i przyjaciółmi wykonywane są w dowolnym momencie podczas Waszego wesela.

Czy fotograf posiada zaświadczenie z Kurii zezwalające na fotografowanie uroczystości liturgicznych, w tym ceremonii ślubnych?

Tak. Przeszliśmy stosowny kurs w Kurii i posiadamy upoważnienie/legitymację zezwalającą na fotografowanie uroczystości religijnych. Co raz częściej jest to wymagane przez księży i zdarzają się przypadki, że jeśli takiego zaświadczenia fotograf nie posiada, nie dostaje on zezwolenia na fotografowanie uroczystości.

Co w sytuacji awarii aparatu? Jest zapasowy?

Zawsze mamy ze sobą drugi aparat. To Wasz wyjątkowy dzień i powtórzyć go nie można, dlatego uważamy że drugi aparat jest obowiązkowym wyposażeniem każdego fotografa ślubnego.

Czy prowadzicie legalną działalność fotograficzną?

Tak, prowadzimy zarejestrowaną działalność i sumiennie płacimy podatki. Podpisujemy również umowy z klientami, dlatego macie pewność, że pojawimy się w dniu ślubu, czy innej uroczystości oraz wykonamy należycie swoją pracę.

Jaki jest obszar działania usług fotograficznych?

Najczęściej usługi fotografii ślubnej wykonujemy w Województwie Podkarpackim (Rzeszów, Tarnobrzeg, Nowa Dęba, Kolbuszowa, Mielec, Stalowa Wola, Nisko, Baranów Sandomierski, Leżajsk, Tarnogród, Lubaczów, Jarosław, Przemyśl, Sanok, Krosno, Lesko), w Województwie Świętokrzyskim (Kielce, Sandomierz, Ostrowiec Świętokrzyski, Staszów, Połaniec, Opatów, Koprzywnica, Osiek), w Województwie Lubelskim (Lublin, Biłgoraj, Janów Lubelski, Kraśnik, Zamość, Kazimierz Dolny), w Województwie Małopolskim (Kraków, Tarnów, Nowy Sącz, Zakopane, Rabka-Zdrój, Szczawnica). Powyższe miasta i okoliczne miejscowości to główny obszar, w którym świadczymy usługi fotografii ślubnej. Oczywiście dojedziemy również w inne miejsca w Polsce, jak i za granicę.

Mamy bardzo małe wesele i potrzebujemy fotografa tylko na kilka godzin przyjęcia, czy podejmujecie się takich zleceń?

Oczywiście. Rozumiemy naszych klientów i różne sytuacje oraz zapotrzebowania. Podchodzimy indywidualnie do każdego klienta i zlecenia. Dopasujemy atrakcyjną ofertę fotografa ślubnego do Waszych potrzeb, skontaktujcie się z nami.

Ile kosztuje dojazd fotografa?

Dojazd fotografa z Tarnobrzega jest darmowy do 150 km. Jeśli dojeżdżamy np. 200 km, płacicie Państwo tylko za różnicę, tj. 50 km na tzw. paliwo.

Interesują nas również dodatkowe usługi fotograficzne oraz atrakcje eventowe na ślub i wesele. Czy musimy się na nie decydować już w dniu rezerwacji terminu i podpisywaniu umowy?

Zależy jakie dodatkowe usługi i atrakcje na ślub i wesele Was interesują. Na niektóre możecie zdecydować się na kilka dni przed ślubem, a niektóre wymagają wcześniejszych rezerwacji. W tym przypadku ustalamy wszystko indywidualnie z klientami na spotkaniu, telefonicznie lub e-mailowo.

Czy istnieje możliwość wyjazdu na sesję plenerową gdzieś dalej, np. w góry, nad morze lub za granicę?

Tak, istnieje taka możliwość. Jestem otwarty na Wasze propozycje i pomysły.

 

To tylko najbardziej popularne pytania. Pozostałe informacje o fotografii ślubnej możecie uzyskać na naszym spotkaniu lub kontaktując się w dowolnie wybrany sposób.